معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت تردد بین استانی از ۱۲ ظهر ۲۴ مرداد تا بامداد روز ۶ شهریور، گفت: با هماهنگی نیروی انتظامی منع تردد کرونایی اعم از بین استانی و داخل استانی در مازندران با قدرت اجرایی می‌شود.

ممنوعیت سفر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران توضیح داد: همه هدف اجرای مصوبه جدید ستاد ملی کرونا، به حداقل رسیدن جابجایی است و  در آن اشاره ای به بومی و غیربومی نشده است. بنابراین هرگونه تردد از استان‌های دیگر به مازندران و همچنین تردد ساکنان داخل استان به شهرهای قرمز و نارنجی مازندران ممنوع است.

وی با ذکر این نکته که مازندرانی‌های بومی ساکن در دیگر استان ها نیز نمی‌توانند وارد مازندران شوند و پلیس مانع تردد و ورود آنان به استان می شود، تاکید کرد: از تمامی مازندرانی‌های ساکن استان های دیگر می خواهیم برای حفظ سلامتی خودشان و خانواده ها و اقوامشان به مازندران سفر نکنند.

معاون استاندار مازندران موفقیت در کنترل شیوع کرونا در استان را نیازمند همراهی و مشارکت مردم دانست و گفت : حساسیت و فوق بحرانی بودن شرایط کرونایی مازندران نسبت به دیگر استان های کشور باور کردنی نیست و به همین دلیل برای حفاظت از سلامتی شهروندان از جمعیت بومی استان و هموطنان مازندرانی ساکن در استان های مختلف کشور و از مسافران و گردشگران درخواست می شود به مصوبه منع تردد و جا به جایی اهتمام جدی داشته باشند و به این استان نیایند.

حسن نژاد در ادامه به تعطیلی مشاغل هم اشاره کرد و با بیان این که همه دستگاه های اجرایی از جمله صنعت، معدن و تجارت، بازرسی، تعزیرات، شهرداری ها، حمل و نقل عمومی و دیگر دستگاه های اجرایی کاملا به مصوبه و وظایف تعیین‌شده برای تعطیلی ۶ روزه آینده واقف هستند، افزود: اگرچه تعطیلی مطلق کشور بویژه مازندران نیازمند حمایت های جدی مالی برای بسیاری از اصناف است و امیدواریم دولت به این مهم اهتمام داشته باشد، اما باید بپذیریم شرایط امروز مرگ و میر ناشی از کرونا در استان بسیار نگران کننده است و همه باید برای حفظ جان خودمان، خانواده و هموطنان به مقررات پایبند باشیم.

وی به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان های مازندران، خستگی کادر درمان و مشکلات تامین دارو، انجام تست کرونایی در استان نیز اشاره کرد و گفت: این که کشور به تصمیم تعطیلی ۶ روزه می رسد، نشانه وخیم بودن اوضاع است. پس تاکید می کنم مردم تمایل به جا به جایی را به صفر برسانند و فقط برای درمان تردد را انجام بدهند.

طبق برنامه؛ گشت‌های کنترل پلیس راه مازندران هم در محدوده تونل کندوان محور چالوس، محدوده پلور در محور هراز، ورودی شهر پل سفید در محور سوادکوه، سه راهی تلمادره محور ساری - سمنان و ورودی گیلان به مازندران در رامسر و وردی گلستان در گلوگاه مستقر هستند و به هیچ عنوان اجازه ورود به استان را نخواهند داد.

کد خبر 620773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha